tisdag 29 november 2011

The difference between genius and stupidity

is that genius has its limits.



Jag ser mig inte själv som ett geni, men ibland som undrar jag över om människor jag samarbetar med lider av en stor brist på den varan. 

Men skämt o sido ibland när jag får se bilder på mina prover tror jag att jag ska ramla av stolen..hur tänkte dom till här när dom sydde upp klänningen och satte ihop färger, tyger, broderier, spets och pärlor? Det är i sådanna situationer jag tror att det är en blind som har tittat på mina skisser eller analfabet som har läst mina noteringar och beskrivningar, ....det händer inte ofta men ibland och här har jag samlat lite gott & blandat. Titta och njut av konstverken (  om Ni är intresseade maila mig dom är till salu! ) 


Notera hantverket & tiden dom har lagt på varje pärla, ahhh mamma mia mitt hjärta blöder. ;-)




Lägg märke till dom stora påsydda blommorna i form av spets..här skulle tyget vara tryckt med stora blomster mönster...ahhh! 


Vad ska jag säga här då..;-/ mer än att i mina skisser fanns det inte ens några blommor dom tog "egna initsiativ" för dom tyckte det såg "tomt" ut annars,.
 ...ha ha ha tanken var god! 


Här tror jag eller rättare sagt är säker på att de rensade lådorna på resterande paljetter pärlor & spets från tidigare kreationer (O alla färger) och sydde på dom på denna...;-) här har vi allt, paljetter , pärlor, spets, blommor i tyg och spets mönster, organza tyg, chiffong och tyll. Volanger, draperingar och alla andra mönster på en och samma klänning. Otroligt! :-) *skrattar*


..inga komentarer...:-)


...jag blundar ..vill inte se..:-)



Ett indiskt lapptäcke under alla broderier...:-) 


Nu mina vänner är dom sömnlösa nätterna då jag sitter uppe & har mail kontakt med fabriken vardagar mellan kl 24-03 tillbaka i mitt liv..inga mer "egna initsiativ" från sömerskornas sida..:-) 

Eller kanske ska jag skapa en kollektion som heter "Kaos" ;-)

<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar