tisdag 7 februari 2012

There came a midnight and the world was new..



..äntligen! 

Äntligen har jag skapat något jag aldrig trodde var möjligt, jag är nöjd och har gjort min "del"...

För ca 5-6 veckor sedan bestämde jag och min goda vän & duktiga fotograf Henrik Bengtsson www.imaginara.seett möte om att prata lite, det slutade med ett partnerskap och ett nytt märke..vad det kommer heta vet vi inte om ännu men hur det kommer se ut är vi överens om.

Jag skissar klänningarna & han smyckar dem och vi samarbetar med stylisten Fazli Krasniqi som är en idéspruta utan dess like. Vi tre jobbar som bäst...tillsammans! 

Eftersom det är något jag brinner för, jobbar jag gärna dygnet runt (ordagrant) och skickade in mina skisser för att få klänningarna uppsydda i expressfart och dessa har jag nu fått i min hand så nu arbetar jag med dom för att förverkliga min idé innan jag lämnar över dom till Henrik för att de ska få hans " touch" också..

Inom kort ska de fotas och snart kan Ni få skåda våra verk...

8 klänningar ska bli 4..så här ska det klippas och fixas...

En huvudfärg är Midnight black...en färg som går från blått till svart & från svart till blå..its complicated.

Färgen var jag var jag först osäker på när den var färdig och jag lämnade proverna  kvar på fabriken, när min taxi chaufför körde mig till hotellet tog han en annan väg och vi kom till hotellet från motsatt riktning när jag tittar på fasaden och ser den målad på hela kort sidan...jag tog det som ett tecken. 

Midnight black blir vår huvudfärg i kollektionen..

jag älskar "tecken"...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar