onsdag 13 juli 2011

10.000 besök på bloggen & 10.000 tack till er!

..ett stort Tack! Vad kul att jag fått så många besök rättare sagt 10174gånger har man kikat in på min blogg, DET är utöver mina förväntningar.

Jag har fått mail av läsare som frågar hur min dag på jobbet ser ut, den ena dagen är inte den andra lik, jag har ett jätte roligt jobb, men det är så pga av att jag har skapat det på det viset. Men självklart är det slitsamt men det glömmer man bort om man ÄLSKAR sitt jobb, för gör man det jobbar man inte en enda dag i sitt liv ;-)

Hängde Ni med där? Här är en säsong i bilder...


Går igenom bilderna som ska vara till en tidning..vi fotade i minus 13C


I butiken har vi alltid ett stort sortiment av klänningar i alla tänkbara modeller & färg nyanser.

En stilren Nyår med Tania & Champange ofcourse! 
Det kommer Ni se massor av i min vardag ;-)

På väg till Los Angeles, dit jag reser minst 4ggr per år, då vi har stor del av produktionen av klänningar som jag designar.

Inte många får besöka cockpit på väg över atlanten, tänk om jag hade varit en terrorist ;-)
Mr Kapten ;-)



Eftersom jag direkt efter landning åker till fabrikerna så måste jag först ha en ordentlig sockerchock :-) Cheasecake factory´s strawberry lemonade är en stor favorit!


Ibland är det kontorsarbete, men alla skisser sköts via datorn..

Bakom kulisserna på fotografering av One & Only






Vissa klänningar hinner inte kunden vänta 12veckor på så då sys dom upp på plats..




one&only med swarovski stenar, enligt kundens önskemål.

Spelar ingen roll vad tiden är, så är jobbet alltid prioriterat (man är lagom skadad)

Här firas one&only's framgång med bakelse & champagne




Klänningar ska fotas & det ligger mycket arbete bakom kulisserna..

Annonser, skyltmaterial och varumärkes profil ska upprättas..

Klänningar färdiga & redo för leverans till återförsäljare..


Mer arbete med bilder & annan material, till press, kunder , hemsida etc..

Däremellan ska ju varenda klänning som säljs i butiken gå igenom mig , om den ska ändras i modellen, justeras eller bara kontrolleras att allt är perfekt på kunden.


Första skissen på one&only loggan :-)



One & Only kollektionen ut i butik runt om i Sverige..

Skapandet av nya treder, mycket pill jobb som jag ibland behöver göra ..också;-)



Ändra en klänning efter en kunds önskemål..

Kontrollerar varje modell så den blev exakt så som jag hade tänkt , innan den går ut i mass produktion.



Mycket tråd går åt :-)

Man har även hunnit med att vara tärna...

Tillomed hattar till klänningarna har vi skapat efter kunders önskemål


Till hennes One & only klänning ;-)


Syr på paljetter..

Korsett liv på klänningarna

Alltid på resande fot men det jag älskar mest är den tiden jag får med mina underbara barn..


Mina arbetsdagar är tyvärr ej 8-17, skulle jag räkna timmarna skulle jag nog bli trött :-) men jag älskar det jag gör och jag som mamma till två barn , lyckas kombinera vardag, jobb & tid för mig själv så lyckas vem som helst om man bara vill!














2 kommentarer:

  1. Gratulerar till allt detta stora projekt.....You are doing A Great Job...as a Designer,,bussiness woman..and Mom.........We are proud to be Your friend!!!

    kram Elsa koutzamani

    SvaraRadera
  2. Tack för de fina komplimangerna kära Elsa <3
    *kram*

    SvaraRadera