tisdag 18 oktober 2011

Everything worth having..


..comes with trials worth withstanding.



"Tania du är verkligen en tjej med skin på näsan", fick jag höra idag när jag förhandlade med en små bestämd man. För mig var det en utmaning som jag tog att få exakt som jag ville och liiiite till ;-) för mig fanns inget annat val än att "vinna" den deal'en.

"Du är rak och det gillar jag, dig vill jag gärna göra fler affärer med i framtiden" fortsatte han.
Han har en stark personlighet, jag kände att han äter upp sådana som mig till frukost och att det var David mot Goliat ( jag var David då ;-) ) och jag klarade det med min erfarenhet av misslyckanden & vilket har lärt mig att göra OM det & göra det rätt, bestämdhet och att jag inte lämnade det kontoret utan ett "its a deal".

Mina dagar är aldrig den andra lik, jag älskar mitt liv och hur roligt jag har det. Hur glad jag kan bli av ett mail eller sms, hur bra jag har blivit att hantera jobbiga situationer utan att bli blockerad. Hur bra jag har blivit på att säga NEJ, för att kunna ha möjlighet att säga JA till något annat. Man kan inte alltid vara alla till lags men det betyder inte att man är egoist utan mer erfaren. 

Jag är lugn i mig själv, vet vad jag vill men går INTE över lik för att NÅ det utan är det meningen att jag ska dra mig till just det så kommer möjligheten upp, jag måste bara vara FOKUSERAD för att SE & FÅNGA den MÖJLIGHETEN.

;-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar