måndag 6 juni 2011

Bridezillas..

Bridezillas..


Igår satt jag med min kära väninna Katarina Condeiro som äger Sveriges största brudbutik Atelje MB
 och drack lite vin och samtalade om allt mellan himmel & gjord då vi kom fram till ämnet Bridezillas..

Herre Gud så mycket vi kunde ta fram i det ämnet, 
och så vi skrattade, jag skrattar fortfarande åt minnena av alla Bridezillas man har mött.

Vad kännetecknar en bridezilla?

En hyber stressad blivande brud, Kontrollfreak, fel själv bild av kropp & propotioner av former.
Egoistisk, förstår och uppskattar ej andras värdefulla tid & är oresonlig, detta är några få punkter som jag kommer på helt appropå och det mest sorgliga att hon ej njuter av varken förberedelserna eller bröllopet pga ovanstående punkter.


Stackars brudgum & nära familj för alla psyk bryt dom får stå ut med..just nu kan jag inget annat än skratta.




Men det är en ren mardröm att hjälpa en sådan med valet av hennes klänning, för de är osäkra med dåligt självförtroende och deras frustration går över mig eller personalen..

Brudar kan undvika att förvandlas till en Bridezilla genom att fokusera på meningen med ett bröllop, det framtida äktenskapet. 
Tänk på det blivande brudar & njut av förberedelserna & dagen..;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar