torsdag 28 april 2011

The black dress..

 Den ultimata klänningen som var kvinna ska ha är i svart,
 en lång & en kort ( "the little black dress") i sin garderob.
Svart är en tung o mäktig färg så den ska inte vara allt för arbetad  utan elegant och enkel av fint exklusivt material då förblir den tidlös..

Två kända filmer där den svarta klänningen dominerar är 
La dolce Vita med Anita Ekberg & Breakfast at Tiffanys med Audrey Hepburn

Anita Ekberg

Audrey Hepburn


I all sin enkelhet blev dessa klänningar klassiska, de framhäver på ett enkelt sätt kvinnas personlighet och svart är alltid elegant, stiligt , tidlöst och snyggt.

Mina egna svarta klänningar som hänger i garderoben och väntar på ännu en gång att bära dem är min långa svarta som jag bar på min systers bröllop. 

one&only i svart tung satin.

 & 
my little black dress
one & only i Svart draperad chiffong med diskreta svarta paljetter.

 den här har jag verkligen fått användning av bl a på min väninnas bröllop i november.

Så om du ska investera i en enda klänning så låt det bli en väl skräddad svart klänning som du kan använda till många tillfällen

 Imorgon bär det av till Rom, jag ska ta med en svart klänning då jag har fått en utmaning att fotas vid / på eller förhoppningsvis i Fontana di Trevi (  måste höra mig för hur stora böterna är först, ifall det är värt det eller inte)

Allt återstår att se , jag uppdaterar bloggen var dag..
 =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar