tisdag 19 april 2011

..a MOMENT in time LAST forever..

Sedan en tid tillbaka har jag velat göra något ¨nytt¨, den känslan man får när man är lite överdrivet kreativ och bara vill producera..

Jag designar & skapar klänningar och har velat bryta trenden i min bransch att en bal/festklänning ska vara så vanlig,smälta in i mängden.
Tänk på Bal, ja då dyker ett klipp av Walt Disney's Askungen fram i huvudet, när Askungen anländer och alla stirrar på henne, för hon har en klänning som bryter mönstret av det "vanliga",  tyget är annorlunda, modellen är nytänkande och den extra touchen finns där...på samma sätt är mina klänningar speciella, dom har det lilla extra.

Så föddes idén att skapa one & only , "The creme de la creme" av det bästa jag lärt mig under min karriär.

Tänk dig scenariot att du har sett fram emot tex student balen, kört land o rike runt för att prova klänningar och letat efter  & hittat "klänningen" med ett stort K betalat flera tusen för den väntat minst 12 veckor på att få den levererad, lägg till några tusen till på hår & Smink och allt vad det innebär att gå på bal och du anländer och ska stolt visa upp ditt absolut vackraste Jag..så ser du en annan i exakt likadan klänning...

Detta händer aldrig kvinnan i en klänning jag har skapat..du förblir unik, för du är unik och på en tillställning som t.e.x en Student Bal ,är det ÖGONBLICKET och KÄNSLAN  som du bär med dig under HELA LIVET.
Och är det inte synd att äventyra ett så viktigt ögonblick? 

Här nedan är ett smakprov på klänningarna i olika stilar..


, här en mer stram och klassisk stil.

En av mina favorit klänningar är den här röda kreationen ensensuell & sexig klänning.

den här klänningen är en trendig klänning i  " grekisk gudinna" stil.




1 kommentar:

  1. Ett underbart koncept... La créme de la créme som du själv nämner ... Succén är ett faktum ! Bravissima !!!

    SvaraRadera