måndag 25 april 2011

Kändisen eller klänningen?

Oscars galan..höjdpunkten på mitt år , jag njuter av alla skapelser, kritiserar och inspireras.

Ibland undrar jag om kändisen bär klänningen eller klänningen som bär kändisen? 

Tänk på det nästa gång Ni ser i någon kvällsbilaga är det kändisen eller klänningen?


Perfekta klänningen för Gwyneth Paltrow, klockren!


Den vackraste klänningen på hela oscarsgalan enligt mig då, för att 
1.Den är orginell i snittet
2.Välarbetad
3.Nytänkande
4.Svår att kopiera för ett kommersiellt pris.
5. En "Clean look " kändis som bär den
Dessa 5 ingredienser i en kreation skapar en Oscars klänning och det har GUCCI lyckats med.


Celine Dion med en klänning från Armani, mycket enkel och exklusiv där man har bekräftat regel att
 "en enkel modell med ett exklusivt material skapar en stilren & elegant kreation"
Me like!

Den här klänningen är motsatsen till ovanstående beskrivning, för mycket design för mycket arbete och för konstig passning, fast att det är Haute Couture så faller den fel, kjolen är för tung och hon ser ut som ett hus från Ming dynastin.
2011 är verkligen inte John Galliano's år 

Jag kan göra listan lång men tyvärr måste jag avsluta för ikväll och återkommer med ämnet i ett annat inlägg.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar