lördag 18 juni 2011

The best mirror..

is an old friend.

För ca 10-11  år sedan när jag nyligen hade startat Brides and Beauties var jag så nära att ge upp, Jag minns när jag skulle kasta in handduken, gick in till hennes kontor hade förberett mig exakt vad jag skulle säga & säger det. Hon sitter och lysnar som "the Godfather" jag är färdig och hon är fortfarande tyst tittar på mig med hennes gröna ögon, tänder en cigarett och frågar? 
"Färdig?" 
"Ja..", säger jag kaxigt men ändå orolig för att hon inte blossade upp med den tempramenten hon hade.


"Jag visste detta skulle hända, du är inte lika duktig & har ej drivkraften som den där  Berin som nyligen har köpt konditoriet mittemot, vilken ung tjej! Vilken styrka och energi!"
Och min mor beundrar sällan någon & berömde henne så mycket?!!..hmmm
"Vem f*n är Berin frågar jag henne? 
Och går ut med siktet mot konditoriet..jag går in där och möts av världens leende.
 Kunde inget annat än att le mot henne, hon var egen företagare, energisk, glad, positiv och en riktig entreprenör.
blev förälskad i hennes personlighet ..luften gick ur mig.



Vi blev goda vänner...o jag fortsatte med Brides and Beauties och med facit i hand vilken tur att jag ej gav upp, allt som händer har ändå en mening. :-)

Den som finner en god vän, finner sitt livs största skatt.



Idag fyller även min syster år, och en sak mamma lovade vid dödsbädden är att alltid vara närvarande när vi fyller år. 
"Den dagen är jag nere hos Er hela dagen.."

Så Berin & Vasse, idag får ni ställa fram en stol till på bröllopet, Berins största beundrarinna är närvarande..

 <3

1 kommentar:

  1. Morgoninspirationen saknades verkligen inte idag ... men å andra sidan handlar det idag inte om inspiration men att få ner orden precis så som de är menade to be ...
    Njut av denna dag tillsammans med nära och kära, ha roligt och krama mamma från mig...

    SvaraRadera