fredag 17 juni 2011

When in doubt..

wear the color red.


 Heidi Klum


Under ett morgon möte med min väninna Michela Castellari kom vi in på färgen rött så sa hon helt spontant, vet man inte vad man ska bära så ska man välja något med färgen rött,  en liten detalj räcker för att man ska synas. 
Det fick mig att gå tilllbaka till min tid som lärling hos min mor i trixet att bygga upp en kollektion, det var strikt förbjudet att ha med en röd klänning i presentationen för den fick all uppmärksamhet..sant!

Vad hade one&only som cover på sin "Cover" sida?
Som noterat, en röd klänning..






Beyonce

Kim Kardashian


 Jessica Simpson
Victoria Beckham


Penolpoe Cruz

Detta fick mig att läsa lite om färgen röd & hur den påverkar oss..mentalt & fysiskt;
1.Den Ökar entusiasmen.
2.Stimulerar energi.
3.Uppmuntrar åtgärder och förtroende.
4.Ger en känsla av skydd mor rädsla o ångest.

Jag hittade mycket intressant fakta på 




Valentino

Red carpet red dresses


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar