fredag 10 juni 2011

Where ever a man turns..

he can find someone who needs him.

Läste en artikel om en 15-åring tjej som hade insjuknat i obotlig cancer, hon har veckor kvar att leva. Hon startade sin blogg http://www.alicepyne.blogspot.com/ där hon har gjort en önskelista på saker hon vill göra innan hon dör. Och fått flera tusen följare och det har bidragit till att alla försöker hjälpa henne, vissa önskningar som en safari i kenya bla kan hon ej få uppfylld pga av hennes hälsa men en av hennes önskningar som påverkade mig och jag hoppas många fler är att bli stamcells och/eller endast organ donatorer. För att hjälpa andra sjuka.

Jag har inte kunnat sova en blund i natt , jag kom fram till mitt beslut då jag vill hjälpa andra människor, hjälpa ett barn eller en förälder, syster eller bror till någon att överleva..jag ska registrera mig, för vad ska jag med organen när jag inte längre lever? 

Du som också är intresserad läs mer på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar