lördag 10 september 2011

Du får EN chans..

att göra ETT första intryck.




Min överskrift är lite vilseledande till ämnet jag kommer ta upp..

Jag är van att kunder som provar sina klänningar till exempel brudklänningar vill återkomma och prova en sista gång med sina blivande män.

Jag säger av erfarenhet och mitt goda sätt att läsa människor att mannen ser bara en vit klänning och att det igentligen kvittar om han är med, bara han betalar den! ;-) 

I somras blev jag upplyst eller mitt tänk blev bevisat att vi kvinnor & män ser olika på vissa saker.

Enligt en undersökning som "EyeTrackShop" gjorde där 100 deltagare i undersökningen tittade på följande webb annons för H&M som visar en vacker kvinna i bikini som nedan.


Män & kvinnor visade tydliga mönster i hur deras ögon scannande annonsen. Män tittade först på ansiktet och stannade på den i 40% mer tid än kvinnor, och flyttade sedan ner den till bålen. 
Kvinnorna började på bålen, tittade lite längre än män och sedan upp till ansiktet.

Vad drar JAG för slutsats av det är att det syns i ditt ansikte om du gillar klänningen du bär och din blivande man scannar dina indirekta signaler och det slutar med att du köper den klänningen du känner dig vackrast i. För du ser ju bara detajerna på klänningen , har du stannat upp och sett det JAG ser när du bär den? 
Leendet på dina läppar & ögon..

;-)





Hela undersökningen finns att läsa om man klickar på följande länk



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar