onsdag 21 september 2011

Fashion is architecture..

...its a matter of proportions.



Med bakgrundsmusiken av Ella Fritzgerald, sitter jag den här tidiga morgonen i september och bloggar.

Igår fick jag hem proverna till några nya kollektioner som jag "bygger upp" åt nya kunder. Det är en del av mitt jobb som jag älskar, MEN som kräver otroligt mycket fokus. För jag får det totala ansvaret att skapa något i "deras" smak. Här kan jag inte bara skapa One & Only klänningar detta ska vara klänningar som passar resen av de 99% och inte bara en del av dom utan alla 99%! En klänning ska sitta fint på en 34 som en i stl 54. Färgen jag väljer den i ska passa en blek tjej så som en mörk. Kurvig eller rak...

Hur bygger man då upp en sådan kollektion? 

Ja kan Ni svara på det ? Nämen, Inte jag heller...ha ha ha! 


Skämt o sido det går man får gå på erfarenhet, känsla och trender. Är det något jag kan så är det att "locka" ögat, skapa en trend och efterfrågan.


ny upp packade och skrynkliga, många timmar återstår att få dom i leverans skick..




Men nu är iallafall min kund som bla har den framgångsrika märket MINION också Lace & Pearls och det är den kollektionen jag har skapat åt dom.



Älskar känslan att leverera en produkt som har skapats först som en bild i min fantasi, avbildad på datorn, tyget noga utvald, prover uppsydda och sen lämnar jag personligen över dom..
...<3

Lace & Pearls hela kollektion finna att beställa via 
Lace & Pearls AB i Gislaved
Order telefon: 073-6995777

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar