måndag 5 september 2011

Ung cancer



Jag fick en länk av en god väninna som jag gick på gymnasiet med, Sandra Lewinsson som arbetar med detta ideelt och bad mig lägga upp den på min fb logg & sprida vidare den, utan att ens tänka på det gjorde jag det.




har tittat på den några gånger, vi som har haft en nära som har insjuknat i cancer vi behöver också någon att prata med, läsa om sjukdomen, få svar på våra frågor.

Minns när jag var med min mor på sjukhuset och dom sa ord som "metastaser" , jag sprang hem och googlade det med läkar språket och tårarna i ögonen kunde jag inte få det förklarat enkelt att det är "dotter bolag" till den stora cancern.. det är så jag förstår.

Det är på det sättet så "du" förstår, som ung cancer vill förmedla till sjuka,aktiviteter , rehab & hjälpa anhöriga.

Besök deras sida och viktigast av allt sprid vidare ovanstående video för målet är att varje 16 åring, varenda politiker,lärarae ,mamma,pappa,bror,syster & medmänniska ska se den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar