torsdag 8 september 2011

I make dresses as I think them, not as I see them...

and they results in whisper light chiffong.

Ordet "Chiffong" började som en fransk term för trasa eller liten tygbit. För flra hundra år sedan antog tyg & konfektions industrin det som namnet på det vackra ljusa & luftiga tyget.

Många av one&only's klänningar är gjorda i chiffong för jag samarbetar med de bästa leverantörerna i världen av just chiffong.

Sist jag pratade med en om just ett tyg som jag vill få tryckt på ett speciellt sätt så mailade han mig och filen hette "Tania's angel whisper thin chiffong" jag smälte av den texten för det är sant jag älskar fina material med chiffong lever ett liv i sig, ett tyg med en ängels personlighet.

Här nedan är nga bilder av one&onlys Spring 2012






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar