fredag 23 september 2011

Wake up every morning,

with the thought that something wonderful is going to happen!


Hösten är här :-) och senaste dagarna har det tyvärr inte varit den härliga soliga hösten med klar ren luft och träd som skiftar färg, utan regn, ösregn och lite mer regn med starka vindar så det känns som om det regnar från alla håll! Välkomna till Borås! :-)

Hur lätt är det då att få inspiration och designa klänningar...resultatet blir nada, niente, inget! 

Jag var på väg hem och träffade någon (eftersom jag pga av allt i huvudet just nu lider av Alzheimers Light och minns inte vem det var) vet att vi pratade om vädret så sa jag "Gud, men tänk om man kunde påverka vädret vad underbart väder vi skulle ha jämt" hon svarade "Var inte så säker på det, vi människor bestämmer  till exempel över  freden i världen & se hur mycket krig och konflikter det finns!"  Hon fortsatte och sa; "Kan du tänka dig vilka oväder VI människor skulle kunna skapa?!" 

Så sant, då kände jag att det inte gjorde så mycket att det dugg regnade blåste och var kallt...:-)

 men det är sådana dagar som måste finnas för att man som jag ska se tillbaka till några veckor sedan när jag och mina barn hade en liten road trip till underbart vackra skåne och besökte Åhus strand.
Där mötte vi hösten precis som den ska vara...

..det är lätt att att glömma att man var dag faktiskt har något alldeles underbart att vakna till, oavsett väder & andra petitesser och i mitt fall är det dessa ögonstenar.

<3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar