söndag 4 september 2011

I never worry about diets. The only carrots that interest me..

..are the number of carats in a diamond.


Jag snubblade på ett namn, Fawaz Gruosi ..var tvungen att researcha honom lite och vad upptäckte jag?
Han har grundat De Grisogono.




Jag ska inte sticka under stolen med att jag älskar juveler, jag är kvinna & som en skata( förstår inte att jag kan skriva det)  gillar jag det som glimmar om det är äkta. ;-) Sen är jag kreativ och berömmer kreativa själar som Fawaz Gruosi, att ta en diamant och placera det på en ring, det är  enkelt!  Vem som helst inom smyckes industrin kan göra det, men att skapa ovanstående konstverk, som små underverk som pryder en kvinnas hals eller finger..det är talang! 


Inte konstigt när man läser lite mer om Fawaz, som är född i Florens, ( vart annars;-)! )  och har bla jobbat för Bvulgari osv, tills han startade sitt egna märke - De Grisogono.


Han har prytt många kända kvinnors öron o hals, här är några..




Another brand to fall in love with...<3













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar