söndag 11 september 2011

Il n’y a que deux endroits au monde où l’on puisse vivre heureux: chez soi et à Paris.

"Det finns två ställen i världen vi kan leva lyckliga, hemma & i Paris."



Du vet hur i det näst sista avsnittet i Sex and the City när Carrie sitter och väntar på sin Alexandr Petrovsky iklädd en underbar klänning i grått (men i verkligheten är den dov blå & tyllen i brunt) från Versace och väntar på att han ska ta ut henne på middag, händer sånt i verkligheten? Klär man upp sig så..?


Svaret är Ja! 
Jag har en stamkund, som är en fd modell som klär upp sig så fint, kanske inte i en marräng som denna men i vackra chiffong klänningar, vi bestämmer alltid ett möte innan jag normalt öppnar och i samband med skvaller, skratt numera kaffe annars champagne så väljer vi ut 2-3 stycken varje kvartal. Jag njuter av att se att en person får vara så vacker & så ofta.. och just nu drömmer jag mig till Paris.

Jag vill besöka hotell Le Meurice , njuta av underbar lyx och vacker miljö. Klä upp mig i de vackraste materialen, finaste skorna & bara få vara en ögonkaramell ...
Leva mig in i den världen jag skapar åt låta klänningarna komma i sin rätta miljö...det är som att dricka ett vin i sitt ursprungsland i det landet där druvan har växt , blivit vattnat och solen har berört den att den sen serveras den till den maten den är gjord för som odlats i samma jord den är skapad för..då är vinet som godast.

Betyder att jag måste bära något av de franska modehusen som Dior eller Chanel...
If Carrie can wear it so can I :-) 


Jag har börjat visualisera...:-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar