tisdag 30 augusti 2011

A good time to laugh is any time you can.

idag har jag skrattat hela dagen..och åt & med alla.

Det började redan under förmiddagen när ett par kom in, hon var från USA och skulle gifta sig här. Hon frågar mig om jag har en klänning jag kan LÅNA ut som har ett vackert och långt TÅG bakom och till det vill hon också hyra en SVANS..
Läs..Har Ni en klänning jag kan HYRA(låna) med ett vackert SLÄP(tåg) och SLÖJA(Svans) 

Jag stog där som ett frågetecken men när jag förstog vad hon menade med gesterna, så föll poletten ner och likaså mitt hyfs, jag kunde inte hålla mig för skratt..
Jag förklarade varför jag skrattade och hon skrattade minst lika mycket.


Inte nog med det så kommer en annan brud in som har handlat tidigare och som man nu känner väl då ska hon hjälpa sin moster ändra om en klänning, när hon tar upp den så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta..den var så hemsk. Det går inte att beskriva, när hon såg att jag höll mig för skratt sa hon
 " Du får skratta alla andra har också gjort det.." med skrattet i halsen sa jag åt henne att hon får INTE ta på sig den gräsliga modellen hon köpt på nätet och jag ger henne hellre en klänning gratis än att hon bär den. 
För hon skulle se ut som en Cirkus clown, inte ens en sån skulle vilja ha den klänningen! Hela sälskapet inklusive jag skrattade under hela provningen och när jag berättade om amerikanskan så låg vi nästan på golvet och skrattade..

Med andra ord, idag har jag tränat mag musklerna ordentligt :-) 


Det har varit ännu en bra dag på jobbet ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar