måndag 29 augusti 2011

We do not remember days...

..we remember moments.

Idag när jag stod och tittade på en tjej när hon speglade sig i en noga utvald klänning av henne & hennes syster. Jag behövdes inte då hennes syster visste exakt vad du ville ha för typ av klänning så jag hälsade med ett leende att jag fixar lite i bakgrunden och det är bara att hojta när de behöver assistans eller lite expert råd. 

Det tog 10 min så kallade dom på mig och frågade vilken klänning jag rekommenderade, jag tog fram den och den satt som en form.

Jag log..I did it again! Over and over again..händer det. 

Ibland när jag sitter någonstans så leker jag med tanken att förbipasserande är kunder och vilken klänning eller färg de skulle passa bäst i :-) jag "Praktiserar" mitt yrke, jag blir bättre och tar inget för givet.

Men det var inte det jag skulle skriva om utan den stora spegeln jag har bland alla klänningar..


Den Stora spegeln med guldramen i trä är en gåva jag fick av min vän Michel, jag har känt honom i många år alltid när jag hälsade på hos honom kommenterade jag hans vackra spegel, och när jag flyttade in  i min stora lägenhet i en fastighet som kallas för "slottet" tyckte han att den passade bättre in där, och jag fick den av honom. Glädjen gick inte att beskriva. 
När jag öppnade butiken i centrala Borås var speglarna jag beställde försenade och då fick min spegel infinna sig i att stå till tjänst..

Så när min kund idag speglade sig tänkte jag på hur många som har speglat sig i den och känt sig vackra, gudomliga och helt fantastiska..och tänk att jag som en vanlig människa får stå på andra sidan spegeln och också få uppleva det, se vackra glada människor som köper den vackraste klänningen de någonsin kommer bära och många av dom har jag skapat. 


så det tog mig tillbaka några år och ett besök på memory lane..;)med många härliga minnen & kommentarer man har fått höra av kunder framför den spegeln OCH jag ser farm emot att träffa många fler och vara en del av deras stora dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar