torsdag 11 augusti 2011

Do what you can..

..with what you have, where you are.


Just nu som sagt pågår alla mässor & alla tar emot beställningar på vad som ska levereras till våren 2012.
Känns lite konstigt att jag som brukar stå i en monter någonstans just nu sitter i min sköna fåtölj med mitt kaffe och lapptop i knät och njuter av att allt är levererat till grossister över Europa som i sin tur får stå på mässorna, visningarna & show rooms och ta emot beställningar.


Jag gillar inte mässor, stå och "cruza" folk för att köpa mina varor, jag gillar inte den uppmärksamheten man får trots en bra gemenskap i branchen finns elaka blickar.., så jag följde ett råd min mentor , Jan Borghardt gav mig ;
-if you dont like how things are, change it! You are not a tree..
så jag levererar allt, ser till att alla är nöjda och under dom mest hektigaste dagarna kan jag ta det lungt, ett steg framför alla.


Jag har byggt upp många kollektioner under våren som har blivit uppskattade , jag har haft en inspiration utöver det vanliga. Jag suger åt mig min allt jag kan och använder alla sinnen.
Min största utmaning i år har varit att hitta tyg mönster, tryckt chiffong och skapa efter det. Så i min höst kollketion på Brides and Beauties & vårens kollektioner hos mina kunder som anlitar mig att skapa åt dom är det mycket tryck på materialen. 
Här följer ännu mer bilder på Brides and Beauties Höst/vinter kollektion samt en anning vår 2012.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar