söndag 14 augusti 2011

In a world full of wrong

...you are the only thing that is right.

Dagar går så fort, jag har en gammal god vän som jag brukar äta frukost med o diskutera olika världsliga frågor med som sa: 
"Mitt förra jobb började jag när jag min fru väntade vår son & helt plötsligt upptäckte jag att han var 5 år"

Vi lever i en tid, där man ska prestera, skapa & bygga upp...för vad/vem då om inte ens barn?
Men det som dom värderar mest är tiden med föräldern..

Jag är ingen mamma som står och bakar, för då skulle köket brinna ner. ;) 
Men då köper jag nybakade bullar istället.. Proffs har ju bakat dem!;) 

Jag kanske inte hann vara mamma ledig i mer än 3 veckor, men dom har fått åka jorden runt med mig & det är ingen lyx att ta med en 4 månaders gammal bebis över atlanten och stressa mellan möten och jobb...belive me!

Men när min dotter eller son säger, Mamma! Så stannar hela världen upp och jag lyssnar...;) 
(Just nu är det mest, vad gör du? , Vad är det? & Varför det? Jag vill ha glass! Bär mig..etc...) 



Det finns ingen bok om hur man gör rätt som förälder men om man går efter magkänslan, så är det nog det enda i livet jag gör helt rätt..;) 

...önskar Er alla en underbar söndag..<3












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar