onsdag 17 augusti 2011

I make the most of all that comes

and the least of all that goes.

Imorse väcktes jag kl 02.30 av ett samtal av panik från en kolega i Los Angeles. 
"Jag får inte till en klänning som min kund vill ha den!?!"
" Jag har gjort om den 3 gånger och dom har visningen på fredag och hon blir aldrig nöjd..kan du fixa det?!"

En "normal" hade sagt F-ordet lagt på luren & somnat om, men inte jag..;-) jag ber henne ge mig 10 min så jag vaknar, ringer henne och kollar situationen och ber henne förklara klänningen & hela kollektionen, mailar fram & tillbaka och runt 5 hade vi löst problemet..ibland blir man blockerad och ser inte lösningen, ta en paus gör något helt annat gå tillbaka gör om & gör rätt.

Lösningen blev att jag sålde rätten till den här klänningen...utan rosett och med en helt annan nyans på tyget för det är vår/sommar 2012. I omed detta utgår denna från Brides and Beauties International´s höst kollketion 2011 förutom ett antal på 3st som kommer att finnas hos mig i butiken i Borås.



Men dessa är en del av kollektionen som består , är så glad för den fina smaragd färgen som jag fick igenom..som förutom rött & brunt är en av höstens färger.






















fler bilder kommer upp under kvällen just nu kråglar min dator & det går sååå sakta..

Önskar er alla en underbar dag!! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar