söndag 8 maj 2011

En tuff brud i lyx förpackning...

..är en tuff brud i ett Brides and Beauties fodral!

Jag har känt Maral & Nima som ett par så länge jag kan minnas och vilket par, de är som gjorda för varandra därför när jag fick nyheten att bröllop var på gång var jag jätte glad för deras skull. 
Jag brukar inte ta det som en självklarhet att jag ska göra mina vänners klänningar då jag vill att de ska välja mig-GE mig äran att få vara delaktig i deras drömvy om hur klänningen ska vara.

Jag var bortrest och när jag kom tillbaka säger Maral ( som i sig är väldigt kräsen & modemedveten) 
" Jag har varit i din butik och alla andra butiker i Göteborg och inte hittat min drömklänning så nu ska vi boka en resa till Paris och DÄR ska jag hitta DEN"

Jaha, sa jag men vad hade du tänkt dig för modell? Hon beskriver den som en tuffare åtsittande modell som markerar figuren , lätt utsvängd och full med vackraste franska spetsen med lite pärlarbete på. 
Jag förklarar att jag har jobbat med detta sedan 1997 min mor sedan 1970 så vi har en hel del skisser på banken att ta fram ge mig ett dygn så ser jag vad jag kan hitta & boka ingen Paris resa ännu.

Går igenom min skatt av skisser och tar fram en bild på hur hennes drömklänning ser ut & mailar den..det var den! 
Exakt så som hon hade tänkt sig..

Då börjar arbetet att skapa den & slutresultatet blev detta..
I ordning gjord och i väntan på Mr Ramezankhani


Lite bröllopsnerver inför vigseln ;-)
Behind every successful dress is Brides and Beauties 

Så när du har en bild om hur din klänning ska se ut, finns den ej med i min kollektion betyder det inte att vi ej har den, maila mig vi träffas tar en diskussion ge mig tid och jag tar fram den exklusivt för just dig..

Nu har jag ännu en klänning som jag syr åt en mycket god väninna men jag återkommer med den informationen..Brudklänning i grekisk gudinna stil..



2 kommentarer:

  1. Fantastisk klänning, gör bilderna som "står upp" som extra stora så att de kommer till sin rätta =)
    OM jag gifter mig en dag skall du få göra en bikini bröllopsklänning...
    Tar du utmaningen? =)

    SvaraRadera
  2. Jag tar mig an den utmaningen :-) det ska bli ett sant nöje:-))))

    Om min blogg får DIG på bröllopstankar så är jag väldigt duktig! *skrattar*

    KRAM

    SvaraRadera