lördag 21 maj 2011

I will love the light for it shows me the way,

..yet I will love the darkness because it shows me the stars.  

Att driva ett företag  är inte en dans på rosor, då jag startade var jag 18 år. 
Vem tar en 18 åring seriöst...svar: Ingen!! 

Jag var osäker, jag vågade inte ta mig igenom muren mina konkurrenter satte upp för mig, för jag hade nya idéer och men jag skulle klara det.

Varför jag tar upp detta är för att jag träffade en ung tjej i butiken idag som ska starta upp en verksamhet och när hon berättade sa hon ja om det ej funkar kan jag sälja företaget och bli anställd igen..eller hur?

OM man SKA starta ett företag ska man följa;
 Regel numero 1:
Tro på din idé och veta att den kommer funka, no mather what! Blan B existerar inte..

Som Alexander den Store gjorde när han & hans soldater skulle erövra ett land, så fort han kom fram brände han ner fartygen dom seglade dit med och sa till sina män;
" Enda sättet Vi återvänder levande från denna kust är med fiendens fartyg"
dvs man måste erövra landet för att ta över deras fartyg, det var enda alternativet!


Enda alternativet när man startar en egen firma är att lyckas..det tar tid men arbetar man hårt, inte ger upp, no mather what...och jag lovar att du lyckas!

En anekdot som jag älskar och ska delar med Er,

Picasso var ute och promenerade en härlig solig söndags eftermiddag när en man känner igen honom, tar kontakt och säger:
"Herr Picasso , jag älskar dina verk kan du vänligen skissa mig en bild och tog fram en näsduk av tyg..
Picasso tar fram en penna ur bröst fickan , skissar ett verk på 30 sek räcker över det till mannen och säger; " Det blir en miljon dollar, Tack"
"En miljon dollar?!?!?!?" säger mannen chockad, det tog ju bara dig en halv minut att skapa detta!!"
Picasso ler lätt och i lugn ton svarar han,
"Min Herre, det har tagit mig 30år att lära mig skapa detta på 30 sekunder" 

Så mina vänner på måndag fyller jag 32 år det är då 14 år sedan jag började, jag har gjort alla fel en person kan göra och ibland 2 gånger för jag lärde mig inte först gången :-) jag är ärlig..men nu är jag ett proffs, jag säger det inte på ett "kaxigt" sätt jag säger det för att enda sättet att lära sig är att göra misstag..det är den bästa läxan man kan få..
Jag bredvid Alexander ;-)

one&only föddes inte på en dag..
det tog mig 14 år att lära mig skapa var kvinnas dröm att framhäva det vackraste hos henne med min dröm, att vara unik!...
Tro mig resan är långt ifrån över, jag har säkerligen många hinder & utmaningar framför mig..men det som inte dödar mig gör mig bara starkare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar