torsdag 5 maj 2011

Next time you think of wonderful things

.. dont forget to count yourself in.

För några år sedan närmare 7 år sedan slog jag i huvudet och skulle gifta mig :-) det bröllopet blev inte av , jag backade och avbröt förlovningen och allt vad det innebar.

Klänningen var inte färdig för som dom säger, "Skomakarens barn går alltid med trasiga skor" så var fallet då min mamma skulle sy klänningen , tyget var köpt & skissen gjord men inte mer än så..allt skulle ske i sista minuten ;-)

Så när lilla syster Diana, skulle gifta sig ville jag få henne till den vackraste bruden som finns, och då vår mor inte längre lever, ville jag ta med henne i arbetet. Jag tog den vackra spetsen som skulle användas i min klänning. 


Jag bad Diana ge mig fria händer och lita på mig, stackarn hon fick vänta länge men när den väl var färdig var hon så nöjd.
En enkel A linje klänning med empire skärning under bysten , täckt med fransk spets och två partyier som kommer över det också med spets. Framsidan har medaljong formad parti med på syff spets på satin och samma över släpet .
Ett exklusivt och dyrt tyg ska skapas i en enkel tidlös skärning..

Min första one&only brudklänning


Men ack om det var slutet på den klänningens historia,  Diana älskar att pärl brodera hon har pärl broderat ett  x antal av mina Brides and Beauties klänningar och så skulle hon göra med sin klänning.

Var enda blomma & blad i den franska spetsen skulle ha glas pärlor, närmare 30 000 st! Och ca 2h/dag i 3 månader  för att sy på dem.
Så här såg spetsen ut när jag var färdig med klänningen
 efter att Diana tog över ; var ENDA blomma var täckt med små glaspärlor



Jag sa till Diana, men snälla lilla söta syster, vem kommer se alla dom stenarna? 
Hon svarade,  "Det är känslan att bära ett så exklusivt tyg , så mycket handarbete, gjort för lilla mig för min stora dag"


Än en gång det är KÄNSLAN i ögonblicket som man bär med sig hela livet...


Teamet bakom klänningarna
Michelle , Diana & Jag..

4 kommentarer:

  1. Bra skrivet ... Gillar dina inledningar med rubrik och fortsättning. Smakfullt och med glimten i ögat =)
    Just the way you re =)

    SvaraRadera
  2. Tack darling! <3 Ho imparato di un vero campione!;-)

    SvaraRadera
  3. Sagolikt! Vilket vinnande team, ni äger! Och jag bara älskar er!
    Love love love <3 <3 <3

    SvaraRadera