måndag 2 maj 2011

Veni Vidi Vici..

...jag kom, jag såg , jag segrade

Hemkommen från en underbar helg fylld med inspiration och bekräftelse av att rätt färger är valda till vår/sommar kollektionen av Brides and Beauties  Collection 2012
 "ROMANS"
 som man kan läsa som Romans (romare) eller Romans ( romans)  :-) 
samt en komplettering till succé kollektionen one&only som har lite mer arbetade , extrema klänningar som inspireras av de stora modehusen.

Fönster shopping hos Dior 

Min favorit fr Dior

En annan färg variant av den Nicole Kidman hade på Oscars galan


Framtiden är resultatet av historia & nutid där av inspireras jag mycket av det som har varit, dvs historia & anpassar det till nutiden och förutspår framtiden , dvs trenden!

Det är inte alltid lätt att pricka rätt , så man måste få det bekräftat. Ett sådant kvitto var att jag i senaste inlägget inför Williams & Kates" bröllop kommenterade Grace Kelly's vackra brudklänning och samma dag efter vigseln kommenterar världens stylister & modevetare hur otroligt lik & inspirerad Kate's klänning var av Grace Kelly's!



Därför var mitt korta besök i Rom mycket givande, det var mycket kultur, mode och Champange :-)


Nu ska jag vila lite inför kommande veckors extremt belastade arbetsschema..måste ha en diskussion med min chef om detta..;-) 

Arrivederci... <3


1 kommentar:

  1. Du trotsade dock inga carabinieri och höll dig utanför vattnet ...
    Bra inlägg om att "vi är en produkt av vår historia" är inte bara den historia som började vid vår födsel men låååång tid tillbaka ...

    SvaraRadera