tisdag 3 maj 2011

I love you for ever..

...means I own you forever?

Kärleken är en gåta, när jag för en tid sedan tittade på Pearl harbour igen och kom till film sekvensen då Ben Affleck skulle ut i krig och Kate Beckinsale skulle vänta på honom, risken var stor att han inte skulle återvända..men var tvungen att skiljas från honom..

Den känslan!! Av kärlek, man älskar någon så mycket men måste släppa honom, fast man skulle vilja hänga som ett häng lås runt honom för evigt!
Jag minns att jag tänkte, det är en "Förbannelse" att känna så det är en hemsk grad av kärlek , då det ska upplevas som en lycklig känsla & lätt, man ska sväva på moln. Men man har själv upplevt den "förbannelsen" det gör nog varje person en gång i livet, man är så kär & saknar en person så det gör ont!

Men när jag var i Rom och var lite turistisk och besökte allt vi kunde hinna med såg vi häng lås hänga på en bro, jag var tvungen att fota för att undersöka det för det gav en känsla av romantik...

"Kärlekslås är en gammal tradition, som innebär att ett brudpar sätter fast ett häng lås med sina initialer eller namn vid en bro och slänger sedan nyckeln i vattnet. På vissa platser låser paren två hänglås i varandra. Enligt legenden varar genom denna akt kärleken för evigt."

Men så kan det även få ett bra slut att någon friar man gifter sig o är lyckliga for ever...sant eller ett bra slut kopierat av Walt Disney? 
Det ska jag inte gå in på då min uppgift är bara att leverera dröm klänningen ;-)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar