söndag 29 maj 2011

A mother understands,

what a child does not say.

Under min mammas sista timmar när jag och mina systrar satt vid henne bad jag henne; " Mamma ge inte upp snälla, lämna inte oss.. vem ska vi springa till när det krisar, vem ska jag ringa när varje gång något bra händer, vem kan ersätta dig som mina barns mormor och vem ska lära mig allt jag inte hunnit lära mig av dig ännu..vem kommer ersätta dig som min bästa vän? "

Hon log och sa" jag kommer alltid vara där.."


René Markarian

Och så rätt hon hade..men jag trodde inte på det när hon sa det, jag ville behålla just henne, men hon såg till att följande tre av hennes vänner kom in i mitt liv..

Tre starka kvinnor har tagit min mammas roll..
Arja Englund , Christina Nordmark & Anita Johansson
Arja Englund 
Christina Nordmark

Anita Johansson

Dessa tre kvinnor, har varit vid min sida som tre starka änglar & min sköld och var och en har tagit del av mina önskningar den kvällen den 26e september när min mor gick bort..

Alla tre finns alltid nära tillhands, de är mina bästa vänner, mina barns mormödrar, de finns vid min sida vid gott & ont, kramar mig när jag behöver det, skrattar & gråter med mig och framför allt jag kan få använda ordet mamma igen så idag vill jag hedra Er och Dig Mamma..

Jag älskar dig!

och till Er som har kvar Er "riktiga" mamma, hedra henne varje dag...påminn henne hur mycket hon betyder för Er, krama henne , lukta på henne och pussa henne så ofta Ni kan.

Och för er andra så som mig, tänd ett ljus och tänk på henne, öppna ett fönster och ställ det på glänt den vindpust Ni känner är pussen hon har sänt :-)



Önskar Er alla en fin mors dag..

<3












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar