lördag 21 maj 2011

If you really want to do something..

..you will find a way!

Snart är det dags för studenten, det är nu som jag har som mest att göra, jag skulle kunna jobba dygnet runt och ändå inte få allt färdigt, men som ett mirakel löser allt sig och alla får sina klänningar färdiga inför student balen. Som om jag inte har nog med jobb, så älskar jag att stanna upp och hjälpa en kund att välja rätt örhängen till klänningen, eller rätt nyans på sjalen som ska matcha klänningen när vi säkerligen har 10 nyanser av varje färg i minst 6 olika material.
Brides and Beauties egna kollektion av exklusiva smycken till din klänning

Sen kan någon komma in och behöva lite råd med hur man ska drapera en klänning så den blir så där perfekt,  en annan skulle sagt att hon var upptagen men jag tar det som en komplimang, man frågar mig för jag kan det där.
Butiken är fylld med klänningar till studenten eller en enklare fest..en kollektion noga utvald av Michelle.

Just mellan de 17 bokade kunderna, jetlag, 2 pallar med lådor med klänningar som ska packas upp, kunder som provar nya modeller och hjälpa kunder med små detaljer, se till att så många klänningar som möjligt kommer upp, hoppa över lunchen, stå och plocka med hårnålar med kunder, hjälpa en blivande brud, diskutera med en riksdags kvinna om hur vacker o nöjd hon kände sig när hon hade en one&only klänning på en middag med kungaparet, hjälpa en extra ordinär dam med valet av den en super lyxig version av one&only som jag ej trodde någon skulle våga ta i pga priset men jag hade den i 2 timmar i butiken innan den blev såld. Med en matchande hatt..den var som gjord för henne! 

Jag vet att det är dom små detaljerna som gör den stora helheten komplett därför är Ni alltid välkomna in till mig för hjälp med val av hårnålar till valet av den vackraste klänningen du kommer bära..för mig är du alltid one&only



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar